7 voordelen van het gebruik van papieren verpakkingen

Veel retailers hebben hetzelfde vraagstuk. Welke verpakking moet ik voor mijn product(en) gebruiken? Tegenwoordig zijn veel verpakkingen van natuurlijk materiaal en daardoor niet of minder schadelijk voor het milieu. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van het gebruik van papieren zakken?

1. Papier is recyclebaar

De papieren zak is een milieuvriendelijke verpakkingsoptie omdat deze zakken gemaakt zijn van recyclebare materialen die het milieu niet schaden. Papieren zakken worden meestal van hout gemaakt. Dus, deze zakken kunnen worden geproduceerd in een nieuw papier zoals kranten, tijdschriften of boeken. 


2. Papier is herbruikbaar

Dus in plaats van elke keer 'nieuw' papier, kunnen sommige papierproducten meerdere keren gebruikt worden. 


3. Papier bespaart energie

Naast diverse andere voordelen is er nog een reden waarom het milieuvriendelijk wordt genoemd, namelijk dat het veel energie bespaart. 


4. Papier is betaalbaar

De kosten van papieren zakken op de markt zijn betaalbaar. Het materiaal van deze zakken is niet bewerkt en heeft geen extra barrière. Dus als je product geen extra bescherming nodig heeft, is het beter om voor papier te kiezen.


5. Effectieve branding

Je kunt je papieren tas/zak eenvoudig voorzien van je eigen branding. Denk aan logo-stickers of je kunt stempels gebruiken. Plus, papieren materiaal is erg trendy en ze hebben een milieuvriendelijke uitstraling. 


6. Je kunt het milieu beschermen

Alle bosproducten die afkomstig zijn uit FSC®-gecertificeerde bossen moeten worden geteeld, beheerd en geoogst op een manier die goed is voor de habitat en de toekomstige groei van het bos.


7. Papier kan voor vele doeleinden worden gebruikt

Geschikt voor zowel food als non-food producten zoals: noten, chocolade, koekjes, snoepgoed, zeep, cadeauzakjes en nog veel meer. 


Dus, als je milieuvriendelijk bent en tegelijkertijd wat geld wilt besparen, begin dan met het gebruik van papieren zakken. Daarnaast zou het bouwen van een groen bedrijf een hoge prioriteit moeten zijn voor elk bedrijf in de wereld van vandaag.